מנהל הבטחת איכות בארגון
הצעד הראשון שלך להתייעלות הארגון וחיסכון במשאבים
מנהל הבטחת איכות לתחזוקת תקני איכות ועמידה בדרישות הרגולציה
ניהול הבטחת איכות היא אסטרטגיה ניהולית שייעודה הגברה וביסוס המודעות לסטנדרט של איכות בתהליכי העבודה וביתר התהליכים הארגוניים, כאשר התכלית היא שיפור מתמיד בארגון.
מה חשוב לבעלי ארגונים לדעת על ניהול הבטחת איכות? כל התשובות לפניכם.
מהו ניהול הבטחת איכות?
ניהול הבטחת איכות מוגדר כשורת פעילויות מערכתיות, המבוצעות על ידי מחלקת הבטחת איכות בראשה עומד מנהל הבטחת איכות. בדרך כלל תחת מנהל הבטחת האיכות יהיו בקרי האיכות בשטח.
הפעולות באחריותה של מחלקת הבטחת איכות הן חוצות ארגון, ומטרתן ליישם את מטרות העל שהן יעילות וסיפוק מיטבי של צרכי הלקוחות, הן מבחינת איכות התוצר והן מבחינת זמן ותמחור – כל זאת באמצעות תחזוקת תקני האיכות הרלוונטיים לצורכי הארגון.
לכן, מנהל הבטחת איכות צריך להכיר לעומק את כל סוגי התקנים ולדעת היטב מה דרישות התקינה לתחום הספציפי של הארגון והאופן שבו ניתן להטמיע ולתחזק אותן.
לדוגמה, חברה לייצור מוצרי קוסמטיקה נדרשת להטמיע ולתחזק בראש ובראשונה את תקן ISO22716:2007 המפרט דרישות על פי תקן לתנאי ייצור נאותים (GMP) לתמרוקים וקוסמטיקה המספק קווים מנחים לייצור, בקרה, אחסון והפצה לתעשיית הקוסמטיקה.
תקנים נוספים שעשויים להתאים לארגון כזה הם:
· תקן 9001:2015 ISO למערכת ניהול איכות
· במקרים בהם לארגון ישנם מוצרים רפואיים או שבחו"ל נחשבים ככאלה, הארגון – יידרש גם לתקן ISO13485:2016 לציוד ומכשור רפואי. זאת במידה והמוצר נחשב כמוצר קוסמטי פרא רפואי (למשל קרם המכיל חומצות או מוצרי חיטוי)
למעשה, כאן נכנס תפקיד מנהל הבטחת האיכות – הוא אחראי לכך שכל התקנים בארגון מתוחזקים היטב, לרבות קיום מבדקים פנימיים, עמידה במבדקים חיצוניים וכל הנדרש בעבור אלה.
מה ההבדל בין בקרת איכות והבטחת איכות?
בקרת איכות והבטחת איכות הן שני צדדים של אותו מטבע בניהול איכות ארגונית. בקרת איכות מתמקדת בבדיקה ופיקוח על תוצרים ותהליכים, מזהה בעיות ומתקנת אותן בזמן אמת. לעומתה, הבטחת איכות פועלת ברמה המערכתית, מתכננת ומיישמת תהליכים למניעת בעיות איכות מראש. בעוד בקרת איכות היא כמו "כיבוי שריפות", הבטחת איכות מנסה למנוע את השריפה מלכתחילה. יחד, הן מבטיחות שהארגון מספק מוצרים ושירותים באיכות גבוהה באופן עקבי.
תפקידי מנהל הבטחת איכות:
הדרכות, הסמכות והכשרות
אפיון תהליכים וכתיבת נהלים
ניהול איכות ובטיחות מוצר
שיפור תהליכים פנים ארגוניים
ניהול מערך בקרת האיכות בארגון
תחזוקת תקנים ואישורים רגולטוריים
מדדים
מבדקים פנימיים וסקרי הנהלה
ניתוח אירועים וחריגות
מהי החשיבות של ניהול הבטחת איכות בארגון?
ניהול איכות נכון ומקצועי מהווה נכס לכל ארגון, ולא משנה אם ייעודו ייצור או שירות.
הסתכלות כוללנית על ניהול הבטחת איכות בארגון, בנוסף לווידוא כי העקרונות מיושמים בכל שלבי העבודה ועל ידי כל העובדים בדרגים השונים, מבטיחה עבודה טובה ויעילה יותר שמובילה למוצר או שירות טובים יותר. תחזוקה שוטפת של תקנים ועמידה בכל הדרישות על ידי גורם מקצועי ובקיא – הינה קריטית להצלחה ועמידה בכל היעדים.
חברת Nextep מלווה מאות ארגונים באופן קבוע ע"י השמת איש איכות חיצוני או באמצעות שעות עבודה חודשיות לניהול האיכות והתקינה בארגון.
יועצי החטיבה מאתרים תהליכים משמעותיים בארגון. תהליכים אלו חשובים לפעילותו האופטימלית של הארגון. תפקידנו לאבחן ולהגדיר את האירועים המרכזיים המתרחשים בתוך הארגון והמשפיעים על התנהלותו .
טווח הפעילות בתחום הייעוץ הארגוני נע בין עבודה על היבטים ממוקדי עובדים כגון, הנעת עובדים, תקשורת פנים ארגונית, פיתוח מנהיגות ובניית צוות, לבין היבטים ממוקדי מערכת כגון, גיבוש חזון ואסטרטגיה, הקמת יחידה חדשה, הטמעת נורמות של איכות, מיזוגים ורכישות וכדומה.
מטרת הייעוץ הקבוע היא שיפור מתמיד ותחזוקה קבועה של תקינה ורגולציה, לאורך התקופה היועץ יתחזק את תקינה ה-ISO, יטמיע תקנים ורגולציות חדשות, יבצע את עדכון וכתיבת נהלי העבודה, הוראות העבודה והדרכות.
וכמו כן יהיה אחראי על ההתקשרות מול גופי ההסמכה החיצוניים, יערוך מבדקים פנימיים בכל מחלקות הארגון, יבצע בנייה של מדדים ותשומות להנהלת הארגון, וילווה את הארגון לאורך מבדקי לקוח ומבדקי הסמכה שנתיים.
שאלות נפוצות:
מהי כמות השעות המומלצת למנהל הבטחת איכות?
כמה עולה מנהל הבטחת איכות חיצוני?
מה ההבדלים בין איש איכות חיצוני לאיש איכות Inhouse?
האם אפשר לקבל הצעת מחיר מותאמת לארגון שלי?
למה נקסטפ?
ביטחון ושקט נפשי בכל הקשור להבטחת האיכות בארגון
חיסכון במשאבי גיוס והכשרת בקרי איכות פנימיים
זמינות תמידית של מנהלי איכות מקצועיים לפי תחום העיסוק שלכם
התקדמו לשירותי הבטחת האיכות של Nextep!
היתרון המרכזי בהשמת איש איכות או בליווי קבוע של יועץ Nextep,
הוא היכולת להביא איש ידע מקצועי מחוץ לארגון, המביא עמו ניסיון ויכולות שיפור שלא קיימות בארגון כיום.
אנחנו מאמינים שאפשר לבצע שיפור תהליכים גם במינימום שעות חודשיות ולכן – אתם מגדירים כמות שעות, אנחנו מבצעים!
צרו עמנו קשר ונגדיר ביחד את תכולת העבודה שתרצו לשפר
באמצעות כמות שעות קבועה למשך תקופה קבועה, ותתחילו לראות תוצאות!
מבין לקוחותינו:
הצוות המיומן שלנו:
אנו מעסיקים את מיטב מנהלי האיכות בתחום התקינה והפיתוח הארגוני. היועצים שלנו הם בעלי ניסיון עשיר והיכרות מעמיקה עם כלל התקנים וליוו עד כה מאות ארגונים בתחומי התעשייה השונים.
ב-Nextep אנו דואגים כי יועצי ומנהלי החברה יעברו הכשרות מקיפות כדרך קבע, דבר המבטיח את היתרון היחסי בשירות ובמקצועיות אותם אנו מספקים ללקוחותינו.
לילך בונקר
מנהלת תחום המעבדות ויועצת בכירה המתמחה בתקני המעבדות ISO/IEC 17020 ,ISO/IEC 17025 ותקנים תעופתיים AS9100 ו-AS9120 עם ניסיון רב בתפקידי הבטחת איכות במספר חברות יצרניות ובמעבדות מהמובילות במשק. בעלת תואר B.Sc בהנדסת כימיה וביוטכנולוגיה מאוניברסיטת אריאל בשומרון ו- M.E בהנדסת תעשייה וניהול עם התמחות בהבטחת איכות ואמינות מהטכניון.