קוד אתי | כתיבת קוד אתי
השאירו פרטים כאן לקבלת מידע טלפוני אודות כתיבת קוד אתי או התקשרו ל- 03-9550222
מהו קוד אתי?
קוד אתי מהווה מעין תעודת זהות ערכית ומצפן עבור הארגון ומגדיר את הערכים לאורם פועלים חברי/ות הארגון והמסייעים בידיהם/ן להשיג את יעדיו, מטרותיו וחזונו.
בשנים האחרונות לאור עליית המודעות לדרך בה מבוצעים מהלכים עסקיים וציבוריים ולא רק לתוצאותיהם, עלתה גם המודעות לתחום האתיקה ובכללה למה שנקרא הקוד האתי של הארגון.
את הקוד האתי ניתן למצוא בעולם העסקי בהקשרים מגוונים החל מאחריות חברתית, אחריות תאגידית, CSR, ESG ועד SOX, הנחיות הרשות ניירות ערך והמפקח על הבנקים.
הקוד האתי משתייך לעולם המדדים האיכותניים והמורכבים יותר להגדרה, מכאן גם מורכבות ההטמעה שלו בארגון, משך התהליך ואופן המעקב והבקרה.
Nextep מובילה את הארגון שלך לכתיבת קוד אתי:
במשך שנים, צוות Nextep מוביל ארגונים מכלל המגזרים במשק לעבר היעדים שלהם ומסייע להם להגיע למצוינות בכל הסטנדרטים המשמעותיים עבורם.
אנשי המקצוע שלנו מביעים עמם ידע רחב יריעה וניסיון רב שנים בשטח. עם בקיאות מעמיקה בכל התקנים הרלוונטיים והסמכות מהארגונים היוקרתיים בעולם, אנו מאפשרים לארגון שלך לחתור אל ההישגים הטובים ביותר.
למה לנו קוד אתי?
הסיבות לכתיבת קוד אתי בארגון מגוונות, החל מדרישות של גורמים חיצוניים, דרך חיזוק המוניטין העסקי ועד למיצוב הזהות הארגונית וניהול סיכונים.
מהם היתרונות בכתיבת קוד אתי?
- תרבות ארגונית – יצירת תרבות ארגונית ואקלים חברתי הולם וראוי בשיתוף והכוונה של העובדים.
- שקיפות – הגדלת השקיפות הפנימית והחיצונית, חיזוק האמון בין ההנהלה לעובדים ע"י הגדרה ברורה של מותר-אסור.
- מוניטין – חיזוק המוניטין של הארגון המתבטא בחיזוק נאמנות לקוחות ועובדים.
- רגישות חברתית – תמיכה בהתנהגות מוסרית של העובדים פנימית וחיצונית.
- מובילות ארגונית – חשיבה ומערכות תומכות בעיסוק בסוגיות שהן 'מעבר לחוק' הבסיסי.
מהו המבנה של הקוד האתי:
לקוד האתי יש מבנה מקובל המכיל שלושה מרכיבים:
I – הקדמה והגדרות: מטרות הארגון, החזון והערכים המנחים אותו במסגרת התרבות הארגונית.
II – ליבת הקוד האתי: אנחנו אוהבים לחלק לשלושה היבטים נגישים לקוראים – כעסק, כמעסיק, והרמה האישית. המרכיבים כוללים התייחסות לכלל מחזיקי העניין של הארגון. קיימות גם שיטות כתיבה בחלוקות אחרות (ע"פ מחזיקי עניין, ע"פ תפקידים בארגון וכד').
III – מערכת היישום השוטף: כוללת בעלי תפקידים, דרכי העלאת סוגיות להתייעצות, טיפול בחריגות מהקוד אתי ועוד.
כתיבת קוד אתי:
הגדרת החזון הארגוני – ה-למה של הארגון. למה אנו עושים את מה שאנו עושים ולאן רוצים להגיע.
מיפוי הערכים המובילים – ה-איך של הארגון. מהם הערכים המתווים את הדרך שלנו ליישום החזון.
הקוד האתי – קובץ המחויבויות היומיומיות, שוטפות, מנחות עבור כל פרט בארגון שמחברות את כל היחידים לארגון אחד ומובילים אותו אל ההגשמה המשותפת של החזון.
תהליך הכתיבה מבוצע בשיתוף חברי הארגון והצוות המקצועי, ומשלב בין הדרישות הבינלאומיות, נורמות וערכים אוניברסליים לבין הארגון העסקי ופועלו הייחודי.
קיימת חשיבות לשילוב חברי הארגון בכתיבת הקוד לצורך יצירת חיבור גבוה יותר ומחויבות וכן לצורך התאמה של ההיבטים האוניברסליים והבינלאומיים לפעילות השוטפת. בתהליך כתיבת הקוד האתי מתבצע גם איסוף וכתיבה של קובץ דוגמאות רלוונטיות מחיי הארגון העומדים לרשות כלל החברים/ות לצורך סיוע בהטמעה שוטפת, מעמיקה ורלוונטית.
הקוד האתי מנוסח עבור כל המגדרים ומתורגם לכל השפות המקובלות בארגון, וכן מאושר על ידי הדרג הניהולי הבכיר (או בעלי תפקידים ספציפיים במקרה של הגדרות גופים בינלאומיים) כמסמך מחייב עבור כלל החברים/ות בארגון.
הקוד האתי נכתב כמסמך עשיר ומקיף ויחד עם זאת מהווה כלי פעולה יומיומי, וכמו תמיד הסוד נמצא בפרטים הקטנים, או יותר נכון "בשאלות הקטנות והמדויקות".
השאירו פרטים כאן לקבלת מידע טלפוני אודות כתיבת קוד אתי או התקשרו ל- 03-9550222
יתרונות בכתיבת קוד אתי:
- ביסוס התרבות הארגונית
- יצירת שקיפות
- חיזוק המוניטין
- העצמת הרגישות החברתית
- מובילות מעבר לחוק